Obchodné podmienky
Všeobecné obchodné podmienky - účinné od 15.08.2025
Všetky zmluvné vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim sú uzatvorené v súlade s právnym poriadkom Slovenskej republiky.
V prípade, ak je zmluvnou stranou spotrebiteľ, riadia sa právne vzťahy neupravené obchodnými podmienkami zákonom č. 40/1964 Zb Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov,zákonom č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov a zákonom č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku, alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
V prípade, ak je zmluvnou stranou podnikateľ, riadia sa právne vzťahy neupravené obchodnými podmienkami zákonom č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov.
Tieto všeobecné obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúcich z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim, ktorým je Protec s.r.o., Mierové námestie 943/4 924 01 Galanta, IČO: 36731234, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Trnava, Vložka č. 19551/T, oddiel: Sro., DIČ: 2022310862, platca DPH (ďalej len "predávajúci") a kupujúcim, ktorej predmetom je kúpa a predaj tovaru na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho.
Prevádzkovateľom internetového obchodu a zároveň predávajúcim je spoločnosť:
Protec s.r.o.
IČO: 36731234
DIČ: 2022310862
IČ DPH: SK2022310862, podľa §4
Sídlo: Mierové námestie 943/4 924 01 GalantaKupujúcim je každá fyzická, alebo právnická osoba, ktorá kontaktuje predávajúceho s úmyslom kúpy tovaru, ktorý predávajúci ponúka, alebo tovaru ktorý predávajúci má zaradený v ponuke.
Používaním WWW stránok internetového obchodu a vyplnením objednávkového formulára dáva kupujúci súhlas s týmito Obchodnými podmienkami a vyhlasuje, že sa s nimi dôkladne oboznámil. Zároveň berie na vedomie spracovanie svojich osobných údajov podľa nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe týchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) a podľa ustanovení zákona 18/2018 z.z, z 29. novembra 2017 o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
- Predávajúci si vyhradzuje právo jednostranne meniť tieto Obchodné podmienky bez upovedomenia kupujúceho. Každá vykonaná zmena bude v súlade so zákonmi Slovenskej republiky.
- Aktuálne platné znenie Obchodných podmienok bude zverejnené na internetovej stránke predávajúceho.
OBJEDNÁVANIE TOVARU
- Tovar si môže kupujúci objednať nasledovne:
- prostredníctvom internetových stránok,
- e-mailom alebo telefonicky, kontakty sú uvedené v sekcii Kontakt na webovej stránke.
- Odoslaním objednávky sa kupujúci zaväzuje prevziať objednaný tovar a zaplatiť za tovar dohodnutú cenu (čo aj potvrdzuje pred odoslaním objednávky). Kupujúci berie na vedomie, že odoslanie objednávky predávajúcemu sa kvalifikuje ako návrh na uzavretie kúpnej zmluvy, pričom záväznou súčasťou kúpnej zmluvy sú aj tieto Obchodné podmienky.
- Prijatú objednávku potvrdí predávajúci počas pracovných dní do 24 hodín e-mailom, alebo telefonicky a zároveň oznámi kupujúcemu dostupnosť a termín dodania tovaru. Potvrdením objednávky predávajúci akceptuje návrh kupujúceho na uzatvorenie kúpnej zmluvy. Všetky potvrdené objednávky sú pre obe strany záväzné.
- Predávajúci sa zaväzuje dodať správny kupujúcim objednaný druh tovaru a množstvo tovaru a to v dohodnutej cene.
- Kupujúci môže stornovať objednávku zadanú cez internetové stránky najneskôr do vtedy, pokým má objednávka stav „NEVYBAVENÁ“. Stav spracovania si môže kupujúci kedykoľvek skontrolovať na webvej stránke v časti "Môj účet" a „Vaše údaje/objednávky“. Kupujúci môže objednávku zrušiť telefonicky, alebo e-mailom. Pri písomnej objednávke ju môže kupujúci stornovať najneskôr pri telefonickom potvrdení prijatia objednávky. Po overení splnenia podmienok zrušenia objednávky potvrdí predávajúci kupujúcemu storno objednávky e-mailom, alebo telefonicky. V prípade, že už bola suma za objednaný tovar uhradená, predávajúci zašle peniaze späť na bankový účet kupujúceho do 14 pracovných dní. Peniaze môžu byť vrátené len na účet vedený v € v ktorejkoľvek banke v Slovenskej republike.
- Predávajúci má právo zrušiť objednávku v prípade, keď nie je možné zabezpečiť objednaný tovar alebo ho zabezpečiť za dohodnutú cenu. V takomto prípade kupujúcemu vráti uhradenú sumu v plnej výške a to najneskôr do 14 pracovných dní, alebo mu ponúkne náhradný tovar, alebo iné riešenie, ak s tým kupujúci bude súhlasiť.
- V prípade doplnenia aktuálnej objednávky môže kupujúci požiadať predajcu o jej doplnenie e-mailom alebo telefonicky, pričom nahlási objednávkový kod tovaru a počet ks daného tovaru. Predajca objednávku doplní o daný tovar, pričom systém automaticky po zmene odošle informáciu o zmene objednávky, s komentárom od predajcu (v závislosti od formy platenia za tovar, sa odošle automaticky zmenená zálohová faktúra, prehľad objednávky).
CENA ZA TOVAR
- Ceny uvedené na internetových stránkach platia pre nákup produktov prostredníctvom internetového obchodu.
- Predajca - spoločnosť Protec s.r.o. je platca DPH
- Ceny uvedené na internetových stránkach sú uvedené v eurách.
- Všetky zľavy a akciové produkty sú počítané z ceny uvedenej na internetových stránkach, tzn. z "Bežnej ceny". Akciový produkt spĺňa všetky náležitosti "Akciového produktu", tzn. pôvodnú cenu "bežnú cenu" produktu, akciovú cenu.
- K cene za tovar bude pripočítaná cena za doručenie tovaru podľa spôsobu a miesta doručenia.
- Balné alebo iné poplatky nie sú účtované.
PLATBA ZA TOVAR
- Zákazníkovi sú na webovej stránke k dispozícii nasledujúce možnosti platby:
- dobierka
- platba tlačítkom pre bankové prevody
- bankovym prevodom
Pri telefónnej objednávke je možnosť platby len prostredníctvom dobierky.
Dobierka: ak zákazník objedná na dobierku, zákazník zaplatí za prijatý tovar priamo kuriérovi, alebo v packete.
Online platba kartou: ak si zákazník vyberie platobnú metódu online platbu kartou, postupuje podľa pokynov na úhradu po dokončení objednávky.
Službu zabezpečuje
Comgate, a.s.
Gočárova třída 1754 / 48b, Hradec Králové
E-mail: platby-podpora@comgate.cz
Tel: +420 228 224 267Bankovym prevodom: Kupujúci zaplatí kúpnu cenu bankovým prevodom podľa údajov uvedených v potvrdení objednávky v lehote do 7 dní.
DODACIE PODMIENKY
- Kupujúci berie na vedomie, že ponuka tovaru na webových stránkach nepredstavuje aktuálny stav zásob na sklade, ale sortiment, ktorý kupujúcemu prostredníctvom týchto stránok ponúkame.
- Dodacia doba na tovar, ktorý je v ponuke je nasledovná:
- ak je tovar na sklade predávajúceho, potom je odoslaný do 24-48 hodín od prijatia objednávky,
- ak je tovar na OBJEDNÁVKU, o presnom termíne dodania bude kupujúci informovaný do 2 pracovných dní od prijatia objednávky.
- Doručenie kuriérom je do 24 hodín od odoslania tovaru. Doručovanie sa vykonáva počas pracovných dní.
- Doručenie Zásielkovňou je do 24 hodín od odoslania tovaru. Doručovanie sa vykonáva počas pracovných dní.
- O dodacej lehote a termíne dodania bude predávajúci kupujúceho informovať pri potvrdení objednávky e-mailom. Ak kupujúcemu nevyhovuje oznámená predĺžená dodacia lehota, má možnosť stornovať objednávku v súlade s týmito Obchodnými podmienkami.
- Pri platbe prevodom, resp. platbe kartou je tovar kupujúcemu odoslaný až po pripísaní peňazí na bankový účet predávajúceho.
DOPRAVA TOVARU
- Predaj a doručenie tovaru prostredníctvom internetových stránok je štandardne vykonávaný len v rámci Slovenskej republiky. V prípade záujmu o doručenie tovaru mimo územie SR je potrebné kontaktovať predajcu.
- Predávajúci zabezpečuje dodanie tovaru spôsobom, ktorý je uvedený pri zadávaní objednávky kuriérskou službou.
- Miesto odberu je stanovené na základe objednávky kupujúceho. Za splnenie dodávky sa považuje dodanie tovaru na určené miesto.
- Tovar je primerane zabalený a zabezpečený. Kupujúci je povinný pri preberaní tovaru skontrolovať neporušenosť zásielky. V prípade, ak kupujúci zistí akékoľvek poškodenie zásielky je povinný o tejto skutočnosti bezodkladne informovať predávajúceho, najneskôr však do 24 hodín odo dňa doručenia zásielky. Kupujúci je povinný poškodenie zásielky zapísať do preberacieho dokladu kuriérskej služby. Bez tohto zápisu nebudú neskôr akceptované žiadne reklamácie týkajúce sa poškodenia zásielky.
- V prípade doručenia tovaru prepravcom (kuriérom) je tovar poistený v plnej výške.
- Predávajúci zodpovedá za tovar až po jeho prevzatie kupujúcim. Tovar sa považuje za prevzatý kupujúcim od doby, kedy tento písomne potvrdí prevzatie tovaru.
- Predávajúci nenesie zodpovednosť za oneskorené dodanie objednaného tovaru kupujúcemu zavinené prepravcom. Za poškodenie zásielky zavinené prepravcom zodpovedá v plnom rozsahu prepravca, u ktorého je tovar vždy poistený. Takéto prípady rieši predávajúci dodaním nového tovaru kupujúcemu, bez ohľadu na vysporiadanie vzniknutej škody s prepravcom. O prepravcovi, ktorý zabezpečuje doručenie tovaru, rozhoduje predávajúci. Cena za dopravu je uvádzaná na doklade o kúpe samostatne a je súčasťou celkovej hodnoty dodaného tovaru.
- Predávajúci nenesie zodpovednosť za prípadné nedodanie tovaru kupujúcemu, ku ktorému došlo vinou výrobcu, alebo distribútora v dôsledku akéhokoľvek obmedzenia, zrušenia distribučných práv, alebo iných nepredvídateľných prekážok. V takomto prípade má kupujúci nárok na vrátenie peňazí v plnej výške.
- Náklady na dodanie nadrozmerného, krehkého, alebo ťažkého tovaru sa zaväzuje predávajúci oznámiť kupujúcemu pri potvrdení objednávky.
UŽÍVATEĽSKÝ ÚČET
- Na základe registrácie Kupujúceho vykonanej v e-shope môže Kupujúci pristupovať do svojho Užívateľského účtu. Zo svojho Užívateľského účtu môže Kupujúci objednávať tovar. V prípade, že to e-shop umožňuje, môže Kupujúci objednávať produkty aj bez registrácie v e-shope.
- Pri registrácií do Užívateľského účtu a pri objednávaní produktov je Kupujúci povinný uvádzať správne a pravdivé údaje. Údaje uvedené v Užívateľskom účte je Kupujúci pri akejkoľvek zmene povinný aktualizovať. Údaje uvedené Kupujúcim v Užívateľskom účte a pri objednávaní produktov sú Predávajúcim považované za správne.
- Prístup k Užívateľskému účtu je zabezpečený užívateľským menom a heslom. Kupujúci je povinný zachovávať mlčanlivosť, ohľadne informácií potrebných k prístupu do jeho Zákazníckeho účtu. Predávajúci nenesie zodpovednosť za prípadné zneužitie Užívateľského účtu tretími osobami.
- Kupujúci nie je oprávnený umožniť využívanie Užívateľského účtu tretím osobám.
- Predávajúci môže zrušiť Užívateľský účet, a to hlavne v prípade, keď Kupujúci svoj Užívateľský účet ďalej nevyužíva, alebo v prípade, kedy Kupujúci poruší svoje povinnosti z kúpnej zmluvy. Kupujúci berie na vedomie, že Užívateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to hlavne s ohľadom na nutnú údržbu hardwarového a softwarového vybavenia Predávajúceho, prípadne nutnú údržbu hardwarového a softwarového vybavení tretích osôb.
- Kupujúci môže kedykoľvek požiadať o zrušenie užívateľského účtu zaslaním žiadosti na e-mail info@protec-vital.sk
POUČENIE O PRÁVACH KUPUJÚCEHO PRI NÁKUPE CEZ INTERNET
MOŽNOSŤ ODSTÚPENIA OD ZMLUVY
- V súlade s ustanovením 7 odst. 1 c. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji v platnom znení, má spotrebiteľ právo odstúpiť od zmluvy do 14 pracovných dní od prevzatia tovaru bez uvedenia dôvodu. V prípade, ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy, bude znášať náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu podľa § 10 ods. 3, a ak odstúpi od zmluvy uzavretej na diaľku, aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty.
- Odstúpením od zmluvy sú si zmluvné strany povinné vrátiť navzájom poskytnuté plnenia. V prípade, ak spotrebiteľ už prevzal objednaný tovar, je povinný ho vrátiť v originálnom spotrebiteľskom balení za predpokladu, že sa oboznámil s vlastnosťami výrobku.
- Spotrebiteľ je zároveň povinný v odstúpení od zmluvy uviesť kontaktné údaje a číslo účtu, na ktorý má byť uhradená suma za objednaný tovar poukázaná zo strany predávajúceho, pokiaľ sa nedohodnú že si prevezme peniaze osobne. Predávajúci sa zaväzuje uhradiť zaplatenú sumu bezodkladne, obratom po vrátení objednaného tovaru, najneskôr však do 14 dní.
- Pokiaľ bude vrátený tovar neúplný, poškodený či viditeľne použitý nad rámec zistenia vlastností a funkčnosti, bude si predávajúci uplatňovať u kupujúceho úhradu nákladov a náhradu spôsobenej škody v rámci platnej legislatívy tzn. Spotrebiteľ zodpovedá len za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.
- Spotrebiteľ nezodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ak si predávajúci nesplnil informačnú povinnosť o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy.
- V prípade, ak spotrebiteľ chce vrátiť objednaný tovar, ale ten už bude poškodený, použitý, čiastočne opotrebovaný, resp. v stave, ktorý neodpovedá stavu, v ktorom bol predávajúcim odoslaný, nejedná sa o odstúpenie od zmluvy. Predávajúci môže v takomto prípade odmietnuť plnenie , alebo po dohode s kupujúcim požadovať si takto vzniknutú škodu, ktorú je predávajúci povinný preukázať, uhradiť zo sumy, ktorá bola uhradená spotrebiteľom za objednaný tovar alebo odmietnuť plnenie.
ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPORU SO SPOTREBITEĽMI
• 10.1 Máte právo obrátiť sa na Nás so žiadosťou o nápravu, a to prostredníctvom e-mailu zaslaného na: info@medivita.sk, ak nie ste spokojní so spôsobom, ktorým sme vybavili Vašu reklamáciu alebo ak sa domnievate, že sme porušili Vaše práva. Ak odpovieme na Vašu žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovieme do 30 dní od jej odoslania, máte právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len „Subjekt“) podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon o alternatívnom riešení sporov“).
• 10.2 Subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa § 3 Zákona o alternatívnom riešení sporov a ich zoznam je zverejnený na stránke Ministerstva hospodárstva SR.
• 10.3 Návrh môžete podať spôsobom určeným podľa § 12 Zákona o alternatívnom riešení sporov.
• 10.4 Ďalej máte právo začať mimosúdne riešenie sporov online prostredníctvom platformy ODR dostupnej na webovej stránke
TU, a TU.